Otursfågel

              
Godkväll i stugorna! Allt väl med er hoppas jag. Idag blev det en tupplur efter jobbet. Vi åt rester från igår och sen slocknade jag. Halv 8 vaknade jag och då var det dags att gå ut med odjuret.
 
Tidigare idag träffade jag grannen som bor under oss. Man ser henne inte så ofta men när vi ses så blir vi alltid stående och pratar. Idag tyckte jag att hon inte såg frisk ut och frågade om hon var förkyld. Nä, sa hon. Hon hade ramlat! En regäl magsjuka i några dagar och sen hade hon stått i köket och svimmat av och slog i ryggen. Hon hade gått in till sovrummet när hon lyckats ta sig upp och när hon lagt sig där hör hon en smäll från köket. Väggvitrinet hade rasat ner med alla glas. Hela köket var fullt med glas och ända ut i hallen. SÅ,hon skulle sopa upp detta och hämtar sin sop..men får ett moppstativ i huvet så hårt att hon ramlar över en stol och hamnar på golvet på mage. HUR MYCKET OTUR KAN EN MÄNNISKA HA?!  Det kunde ju faktiskt gått så illa att vitrinet rasat först och hon ramlat sen..
 
Nu ska jag ta några bullar till med kall mjölk och sen ska jag försöka bli trött igen,hahaha!
 
1 Lena:

skriven

hoppas att det var all otur för VÄLDIGT länge för den personen... å inte var det fredagen den 13:e ens... ;)

Svar: Eller hur :)
Cecilia Bäckström

2 cecce:

skriven

Men snacka om att ha otur!! Stackare!!

Kramar Cecce

3 Annika:

skriven

Stackar din granne. Verkligen otur! Bullar och kall mjölk, mums. Tror jag måste baka bullar i helgen. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: