Gristryne

Godkväll i stugorna! Måndag avklarad och gött är la de. Idag på jobbet så hade jag parkerat utanför fastigheten där jag jobbade och har ett tillstånd från fastighetsägaren i bilen. När jag stod och tittade ut genom fönstret så ser jag en G4S bil utanför som ställer sig snett framför min bil. Gubben går ut och kollar i vindrutan på mitt tillstånd,jag öppnar fönstret och frågar om det är nått problem.
Gubben- Du får inte stå här!
Jag-Jag har ju tillstånd från fastighetsägaren.
Gubben-Du får inte stå här!
Jag-Men jag jobbar ju här och det är en servicebil.
Gubben-Du måste flytta bilen. Det finns parkering vid gatan.
Jag,jävligt irriterad-OM DU FLYTTAR PÅ DIN BIL SÅ KAN JAG FLYTTA PÅ MIN BIL...MEN FLYTTA DIG FÖRST!!
Gubben-vad sa du!?
Jag-HERREGUD! FLYTTA DIN BIL SÅ KAN JAG FLYTTA MIN BIL...dåre
 
Jag går ut,han har kört runt och ställt sig bakom min bil och ska verkligen se att jag flyttar min bil. Han kör bakom och tittar så jag ställer bilen på parkeringen. Samma parkeringvakt gick i stan förra helgen och vi har fria parkeringar på vissa gator i stan och just på en sån var han. Vi var inne på ett fik och jag säger högt, är det p-skiva idag? Det blev tomt där inne,alla gick ut till sina bilar. Den som fick böter var ett butiksbiträde i en butik mittemot. Just den p-vakten lider av nått och det ska jag tala om vad det är. HAN FICK INTE BLI POLIS DEN LILLE GRISEN!!  Så nu springer han runt som en jävla gestapo.
Om jag hade vart en manlig snickare med en bil som hade företagsnamnet på bilen..då hade han nog fan inte gjort  nått.
 
Nu har jag tatt två kalla goa cider och snart är det dags att krama kudden.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: