Välkommen fredag


Godagens alla därute!  Fredag och det känns så gött! Det får bli lite städande hemma idag för lillskrutten kommer i morn och ska vara med mormor och morfar <3 Han ska få följa med på loppis en sväng på förmiddagen. Sen vet jag inte vad gubben hade planerat. Det var visst nån bilträff inte så långt härifrån och då är det ju marknad också. Han kanske åker på den själv medans jag och lillskrutten myser hemma. Japp, det ska bli en myslördag i vilket fall.
Det är fortfarande snorigt värre här och kondisen är inte på topp. Jaja, det ger sig!
 
Dags att ta tag i bestyren då..
 
1 Pinglish:

skriven

Jag packar :D
En fråga; om jag beställer flyttstädning, vad ingår i klöket och badrummet och tvättstugan???

Svar: Allt ingår men det är bra om du kollar sen när det är klart för endel kan vara lite slarviga med att inte ta bakom maskiner och under kyl/frys. =)
Cecilia Bäckström

2 Pinglish:

skriven

Ska du jaga norrmän idag ;)

Snacka om tomtar på loftet i ditt garage, de
håller hårt på att julen varar än till påska.
Så nu vet du varför julgransfoten tog en "repa"
med Mussen....

Fy fan vad hantverkare jag har här: de målar bostadsrättshuset utvändigt, vaktis fixar med vattenlås/packningar mm som jag vill ha gjort innan försäljningen och till råge på allt; bussiga vaktis drar fram DM, K/F åt mig så städar jag fort som fasen och han puttar tillbaka. Men vad finner jag då? Under K/F ligger plastskydd och när jag lyfter på dem slår en mögeldof emot mig, skarvarna mellan golvbrädorna är kolsvart... Nu har jag duster med föreningens bolag, för jag har bara varit här sedan nyår. Hur länge dröjer det innan det blir svart mögel??? Ge mig råd och styrka / Pinglan

Svar: Volvos plåtverkstad fick nästan bort den raka bucklan. Det var ju dubbelplåt så det gick inte att ta den underifrån. Men den syns knappt och vi behövde inte betala nått för det. =DSvartmögel kommer snabbt och växer som fan.
Cecilia Bäckström

3 Pinglish:

skriven

Uppe med tuppen!!!! Ja kunde varit den som väckte mig men det är en jäkla trafik på vägen ett par kvarter bort ochd et behövs inte mycket för att väcka en inbiten torpare.
Min tid som stadsbo är snart över, allt går på räls förutom att det i onsdags upptäcktes en GAMMAL vattenskada under kyl och frys. Eftersom jag bara gått mellan säng och soffa och tagit hundpromenader i tre månader har det inte blivit smutsigt så behovet av att dra fram kylen tidigare varit aktuellt, men jag ville börja flyttstäda sånt som städfirmorna inte gör.
På skärtorsdagen borrade de hål i golvet, vitvarorna står på tvären och jag satte mig på tvären för nu är mitt tålamod på bristningsgränsen. Men allt tar sin tid när det är påskhelg, jag vill ha en städfirma fort som fasen så får iordningsställandet efter försäkringsingreppen gå på just försäkringen. Och vem kör flyttlass i helgen, nej just det INGEN för det är ju Elmia med bilar, fylla och jag vet inte vad som jag konkurrerar med.
Nåväl nu är allt packat förutom ett par tallrikar, sängkläderna jag ligger i. Och jag har börjat snegla på elementen, gjorde ett igår... Sa jag att det är både kök och hall som berörs och har vi otur så blir det fläktar. Mäklaren har skjutit på visningen 1 vecka, vilken optimist, jag behöcver en dos från henne.
Hur som helst fick jag bilen i torsdags, däcken i skuffen så jag kan inte packa i nåt från huset till torpet utan det blir 20 mil extra då.... Jag får väl försdöka hålla mig till på tisdag men det är SVÅRT jäkligt SVÅRT

Du då, äter du upp barnbarnet eller hinner du med ett och annat ägg? Glad Påsk där nere vid kanalen

Svar: Stannar du i torpet nu? =DD
Cecilia Bäckström

4 Pinglish:

skriven

Japp, blir torpare på heltid igen :)
Gud vad jag längtar och hatar ormar hur nu den kombinationen ska lösas men det tar jag då...

Svar: Så du hade inte sålt ditt torp? =D
Cecilia Bäckström

5 Pinglish:

skriven

Nix, jag hade torpet kvar, det var väl ödet som var med och spelade ett spratt när jag hade köpare där

Svar: Gött! Synd att man aldrig får se det torpet. Jag har bara en bild i huvet som jag tror att det ser ut =D Du ska nog vara torpare trots allt.
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: