Tunnelbanan

Denne lille är så söt så det finns inga ord för det. På alla hjärtans dag ska sötisen sova här. Det ska bli så mysigt!! Tänk att få vakna på morgonen och se den lille solstrålen, mys!
 
Är det någon av er som tittar på Tunnelbanan? Jag har bara sett några avsnitt men har suttit och tappat hakan av några av väktarnas beteende. Dom ska avstyra bråk, se till att fulla folk inte ramlar ner på spåret, hjälpa om någon behöver det m.m. INTE skapa bråk som vissa gjort i programmet. Jag skämdes över deras agerande. Att ge sig på en ensam man som somnat på tåget och ska tvinga honom att gå ur. Han ville inte, han ville sitta kvar och åka hem för han skulle upp och jobba. Dom tvingar ut honom och trycker ner honom på backen. Byxorna hade han runt fotleden, hur förnedrande är inte det.  Väktarna har tryckt på sitt överfallslarm?  Vem överföll vem? Hade det inte räckt att prata med mannen ifråga och sagt att -Du får inte sova på tåget pga du kan bli rånad eller missa din hållplats. Så håll dig vaken. Istället var dom tvungna att använda övervåld. Jag led med denne man! Det var förjävligt att se. Skärp er!
 
 
 
 
1 Lena:

skriven

Håller med dej... många gånger verkar det som om dom har blivit vakter bara för att kunna få utöva makt över andra....

Svar: Så är det nog. Jag hoppas att dom blivit anmälda.
Cecilia Bäckström

2 Tina:

skriven

Ni kommer få det så mysigt :))

Svar: Japp, det kommer vi få =D
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: