måndagstrött

Känner mig överflödig så jag somnar lite då...ZZzzzz
Odjuret och snurran
Ja det snöar och snöar! Det bästa är väl att göra som Ove...dra täcket över huvet en stund ;)
 
1 Pinglish:

skriven

Det är så vackert i skogen och det har börjat snöa igen, tjohooo :) Man måste vända på det, var glad att du slipper skotta och har ström till kaffebryggaren.
Imorgon har jag troligen en svartlila fläck på skinka och rygg, jag drog omkull så det small om det på nyplogade vägen. Kan röra mig idag men hur det blir när jag ska ur sängen imorgon det vete fasen. Vi har en gubbe nån kilometer bort som envisas med att gå här med sin hemska hanhund, pissar revir så det lyser gult som trafikljus i snön. Mina goa gamlingar på min väg hade sin lydiga hund lös och hade mött fanstyget som skriker att hans hund har skabb !!! Gubbskrälle, det kan han tänka på innan han går till oss som har massor av hundar som leker i vår skog, han kan rasta sin hund hemma på sin gård tills den är färdigmedicinerad. Hans grannes hund har också fått skabb, jag gissar vem som smittat vem utan att nämna nån men du hänger med i tankegångarna. Man ska inte önska nåt men den där platsen jag drog i på idag kan han göra det samma på... Nu får jag väl låsa in mig innan jag får lida ont för mina tankar ;) Jaja det återstår att se, jag ska till affären imorgon så jag får akta mig från dikena. Broddar på inköpslistan i år igen och så ska jag inte snåla längre utan nu blir det ett par Icebugg. Nu ska jag göra som ditt odjur, Ha det

Svar: Ajdå! Glöm inte köpa brodd!!Bara inte din lille vovve får skabb. Våra har haft det också och det har varit ett helvetet att få bort dom. Ivomec tog inte på skabben och då fick dom tre doser. Sebacil tog det och då var det badning var tredje dag. Sicken jäkla gubbe och det är han som är skyldig att betala behandlingarna om hans hund smittar.
Ha det gott och ramla inte mer nu =)
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: