Bästa grejerna

Finns det nåt tråkigare än att klä om gamla stolar, näpp! Krångligt är det och svårt att få det bra. Då kan man göra som jag gjort. Jag köpte svart vattenbaserad snickerifärg och en flaska med Martha Stewart tintable fabric.Sen var det bara att blanda rätt mängd av varje och börja måla. 
Resultatet är lysande! Inga ömma fingrar och vredesutbrott utan en smärtfri förvandling som blir kanonsnyggt.
 
Tänk på att ha en nyans på färgen som är mörkare än tyget om det är färgade mönster. Det är lätt att det lyser igenom annars.

Jag hittade två stolar på en loppis idag som jag fixade till på en halvtimma. Nu ska jag bara försöka hitta ytterligare en sista stol...
 
 
 
1 Emelie:

skriven

Gud vilken bra tips! Va snyggt det blev :)

2 Amanda:

skriven

Men titta, vad fint det blev! :)

3 Ellinor:

skriven

Men skojar du vad snygg stolen blev!! Bra tips!
Kika in på min blogg :) Kram!
http://ellielou.devote.se/

4 Pinglish:

skriven

Jag behöver också sprayfärg till vägen, här ser man inte var vägen slutar och gärdena börjar. Skridskobana och nerkörda snöpinnar, ja du kan ju tänka dig. Kaffet slut då jag varit insnöad ett par dagar och nu är det kolsvart och helt vansinnigt att åka men imorgon då.... Det är så vackert i skogen när snön ligger på träden och kallt börjar det bli igen.Är du inne i en svart period nu?

Svar: Hoppsan! Du har ett riktigt vinterlandskap och vi har inte alls så mycket snö, mest is faktiskt. Du får köpa upp ett lager med kaffe och choklad så du har när du blir insnöad ;DNja, ville bara bryta av lite med nåt och då blev det stolarna som fick få en annan färg och det passade bra till den nya tv-möbeln. Jäkligt smidigt att måla alltså =D
Cecilia Bäckström

5 Pinglish:

skriven

Testa och sätt dig på en ljus handduk och se om det torrfäller. Du vet varma bakar som gnider fram och tillbaka ;) Synd få kläder förstörda. Jag vill också ha färg, ja inte som ett påskris då men.... jag har alltid gillat Ikeas orangerandiga metervara

Svar: Det där medlet som jag blandar i gör att det blir som textilfärg och värmer man på det sen så blir det även vattenfast. Jäkla bra grejer! Jag har gnidit runt med röven som en idiot och det sitter fast...färgen alltså, ja skinkorna också ;DD
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: