Änglavakt

Jag hade precis gått och lagt mig vid halv 2 efter att ha hämtat Fanny när telefonen ringer och det är Ricky i andra änden. Han stod på motorvägen med bilen. Hjulet hade lossnat när han körde,men inte bara hjulet utan bromtrumman och allt hade åkt med ut. Bakaxeln hade liksom kapats av just där så att sätta på ett reservhjul var inte att tänka på. Som tur var så kör han inte fort med den här bilen,utan han låg i runt 70 på 90 vägen. Att sitta i en bil när sånt här händer är inte kul nånstans. Inga bromsar som funkar,utan man får hoppas att det går vägen och att bilen stannar utan att åka i dike eller in i räcken eller kana mot en mötande bil vilket hade slutat i katastrof. Han hade änglavakt denna natt! Och jag är mer än glad att han lever och att det gick så bra som det gjorde.


Här håller dom på att få upp bilen och hjulet sitter bara på med några cm marginal. Det tog några timmar.

Äntligen uppe,men nu måste hjulet spännas fast så bilen står upprätt. Om däcket lossnar så faller bilen på sidan och den står inte helt på flaket för det gick inte att rulla den över kanten.

Här ser ni hur den stod under färden mot garaget. Nu ska den in och det var inte det lättaste,men det gick efter lite hjälp med domkraften och puttande.

Nu ska jag fortsätta dricka mitt kaffe och hålla mig vaken tills jag ska sova ikväll. Vi var hemma halv 6 i morse,så trötta är vi.
1 Pinglan:

skriven

Fy vad läskigt men vilken tur han hade...

2 Cilla:

skriven

Pinglan

Ja fyfasen! Han hade tur som inte körde in i nått. Nu är en ny bakaxel inköpt, så till helgen ska han nog mecka:)

3 Lena:

skriven

Usch !!! vilken mardröm. en mors största fasa att det ska hända ungarna nått.

vilken tur att allt gick bra. KRAM

4 Mariette:

skriven

Ruggigt

5 Ninna:

skriven

Men usch vad hemskt, tur att ingen blev skadad.

/Ninna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: