Bra att veta...

Visste du att......

1. Om du skriker i 8 år, 7 månader och 6 dagar har du producerat tillräcklig energi för att värma en kopp kaffe.
(Inte ens värt att tänka på)


2. Om du fjärtar oavbrutet i 6 år och 9 månader kommer du att producera tillräckligt med gas till en atombomb.
(Hoppsan..nu börjar det likna nått)


3. Hjärtat producerar så pass stort tryck när det pumpar blod runt i kroppen att det kan spruta 914,40 cm.
(What!!)


4. En gris orgasm varar i 30 minuter?
(Fan vad orättvist...varför blev inte jag en gris?)


5. En kackerlacka kan leva i 9 dagar utan huvud innan den dör.
(lever huvudet oxå då?)


6. Om du bankar ditt huvud in I väggen gör du av med 150 kalorier i timman.
(kan inte glömma grisen...)


7. Hannen hos vandrande pinnar kan inte para sig när dennes huvud är fast vid kroppen. Honan tar initiativet till sex genom att slita loss hannens huvud.
(Ok..var är min man,hehe!)


8. En loppa kan hoppa 350 gånger så långt som sin kroppslängd? Det motsvarar att en människa hoppar längden av en fotbollsplan.
(30 minuter...lyckliga gris..)


9. Havskatten har över 27000 smaklökar!
(Undrar vad som smakar så gott där nere?)


10. Några lejon parar sig över 50 gånger om dagen?
(Jag vill fortfarande va´ en gris i mitt nästa liv - kvalitet framför kvantitet!)


11. Fjärilar smakar med fötterna?!
(Noterat..)


12. Den starkaste muskel i kroppen är tungan.
(Yammi...)


13. Högerhänta människor lever i genomsnitt 9 år längre än vänsterhänta?
( vem kom på det?)


14. Elefanter är de enda djur som inte kan hoppa.
(OK, det är nog bra.....)


15. En katts urin lyser under svart ljus??
(Tål att funderas på..hm..)


16. En struts öga är större än dennes hjärna.
(vet människor med samma problem!)


17. Sjöstjärnor har ingen hjärna!
(och vissa jag känner..)


18. Isbjörnar är vänsterhänta?
(Om dom byter, kommer de att leva längre!)


19. Människor och delfiner är de enda arter som har sex för lustens skull?
(Men grisen då?)

1 Jeanette:

skriven

haha...tack för infon.

2 Mariette:

skriven

Hahaha, jag är som en svamp när det gäller oviktigt vetande. Hmmm, varför tänker jag på grisar helt plötsligt?



sv: tackar

3 Elli:

skriven

intressant :) härlig blogg, kika gärna in min :)

4 Johanna:

skriven

hahaha så kul! :)

5 Linda aka Javamorsan:

skriven

Detta är saker som är livsnödvändiga att veta anser jag!!

6 Helena !:

skriven

Haha:))

Ska nog skriva av det, det skulle ge ett gott skratt på wc,n. Ska nog sätta upp den där / Kram Helena

7 tina:

skriven

HAHAHAHHAHA, MAMMA! HAHAHAHHA


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: