Monstermåsen och bananflugor

    
Halloj! Nu har vi kommit hem från stan. Fanny och jag tog en liten tur och käkade frukost ute. Lite shopping blev det. Jag köpte en canvasskylt med text på inne på gallerix. Fanny köpte fina ballerininsar. Sen hämtade jag gubben och vi åkte till Överby för han skulle köpa en packning till en kran...den kostade hela 1kr...storshopparn!

Vi köpte en annan grej oxå,men den får ni se en annan dag,hehe!

Nu har jag jagat bananflugor..VART FAN TAR DOM VÄGEN NÄR FLUGSMÄLLAN ÄR FRAMME??  Dom bara är borta...bara så där!

Från det ena till det tredje...

I förrrgår morse när jag kom till jobbet så hade jag glömt snusen och går tillbaka till bilen. Låser och ska precis vända och gå...DÅ! DÅ HÖR JAG NÅTT..TATATATAA! Och jag tittar så där misstänksamt..vad var det?? Vänder mig om och ser inget som jag liksom kan koppla till tatatata! Hm..vart kom detta underliga ljud ifrån?
Sen ser jag små vita prickar på sidan och på rutorna...ställer mig på tå och tittar på taket. WTF!! En jävla monstermås har skitit en hel jäkla rad med megabajsar över hela taket.Precis i mitten och hela vägen över taket..vad fan är det för fel på dom..jag vet att den siktade! För såna är dom...

1 Pinglan:

skriven

Honung, vinäger/vatten och några droppar diskmedel, i en skål. Det söta lockar dit dem ,diskmedlet tar bort ytspänningen och flugorna drunknar Ohhh yeah!!!

Och så kan ju gubben plocka isär rören under diskbänken/avloppet när han ändå håller på och agerar rörkrökare. Rengör ordentligt med en borste så ska bananflugorna vara borta. Flugorna lägger nämligen sina ägg i fettet som blir i rören under diskhon. Undrar om inte Yes är bäst ;)

2 Cilla:

skriven

Pinglan:

Jag får röra ihop en liten skål och ställa där. Men fixa med rören det är mitt jobb,haha! herr finikanten vill inte pilla med sånt ;)

3 Lena:

skriven

Han måste ha siktat dåligt eftersom han missade dej ;P

4 Malin:

skriven

Minns bananflugorna från mina år som bartender, nice att hälla upp en stor stark när dom surrar kring kranen, INTE!

Äckligt med bajset, elaka fåglar!

Kram

5 Jeanette♥:

skriven

Sv: Det är vårt kök:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: