Det var inte jag...

...men vem var det då? Igår morse så körde jag iväg till jobbet tidigt. Vid våran utfart står det betongpelare på var sida och dom stod där dom stod när jag åkte. Det var jäkligt halt ute och då får man ju anpassa körningen där efter oxå. MEN det är tydligen inte alla som gör det,he he! När jag kom hem stod det bara en pelare vid uppfarten? Då har någon kört ner den ena och dragit med asfalt och allt. Långa spår efter en bil och jag antar att det var med sommardäck den brötade in i pelaren. Vem det är har jag ingen aning om men bilen kan inte vara fräsch i fronten;).
 
Sen en annan sak som folk tydligen inte fattar..R E F L E X E R!  Om det regnar och det är mörkt ute så är det inte lätt att se svartklädda folk som går/cyklar. Igår stod jag och skulle köra ut från en väg. Det kom en cykel som jag stannade för och sen körde jag sakta fram...ops! Från passagerar sidan ser jag nått svart skumt. Då stod en en tant där och vad tror hon? Att hon lyser som jesus eller! Det enda som jag fick syn på var hennes gråa hår som skimmrade till. Det jag vill komma fram till är att även om man vill se allt så gör man inte det när det är mörkt och regnar, därför är det viktigt att synas i mörkret.
    
 
 
1 cecce:

skriven

Där sa du något!! Måste se över förrådet av reflexer!

SV: Jag har många hemlisar:-)

Kram cecce

2 Lena :

skriven

Jag höll på att köra på en tokstolle som var ute och sprang i mörkret...hade bara 2 små reflexer på skorna...

3 Mariette:

skriven

Håller med!!! Jag brukar köra genom en hästby och där verkar dom tro att hästarna är självlysande.

Svar: Och vem vill ha en häst i bilen =S
Cecilia Bäckström

4 Helena !:

skriven

Hehe! Ja det kanske var "Maria" hehe som blinkade till. Håller med om att det är en jobbig årstid när man kör bil.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: