Tävling

 
Det var längesen jag hade en tävling på bloggen och nu närmar det sig jul och vad passar inte bättre än en julask med tändstickor. Det du ska göra är att berätta kortfattat om ditt bästa julminne och bästa julminnet vinner. Tävlingen avslutas den 17:e nov kl.24.00.  Glöm inte att lämna en giltig e-post. Lycka till!
 
Mitt bästa julminne
Jul hos mormor när jag var liten. Släkten var samlad,granen var pyntad och klapparna under den. Gröten stod på farstutrappan i väntan på att tomten skulle äta. Mormor rörde runt i grytorna. Barn plockade smällkarameller i granen. Alla var glada,mätta och belåtna. Det är mitt bästa julminne..en riktig jul. =)
1 Matilda Bäckström:

skriven

Åh vilken fin ask och så typiskt att jag inte kommer på något speciellt julminne just nu!

2 Lena :

skriven

jag kommer inte heller på nått bra julminne... :(

Svar: Det verkar svårt det där ;p
Cecilia Bäckström

3 Linda Lundström:

skriven

Men det gör jag!

Den 17 Dec. 2001 föddes min mellanson med dunder och brak! Han kom tre veckor förtidigt med akut kejsarsnitt då han låg i säte. Jag var trött och mörbultad, men när jag så småningom fick min lille gosse på bröstet försvann all trötthet. Han luktade ljuvligt och lyckan visste inga gränser. Ute började det skymma och den allra första snön dalade sakta ner utanför mitt sjukhusfönster. Jag hade en fantastisk utsikt där jag låg och i bostadsområdet brevid lyste det så där alldeles fantastiskt av allsjöns adventsbelysningar i alla fönster. I bakgrunden spelade sjuksköterskorna julmusik på radion och jag tyckte mig känna lukten av glögg och pepparkakor! Jag har haft ynnesten att få sex fantastiska barn och därmed fått uppleva sex unika förlossningar. Jag har fött barn på årets alla årstider, vår, sommar, höst och vinter. Men min lille julnisse hade en alldeles särskild aura kring sig när han kom ....och ta mig tusan, OM jag kikat efter, hade jag säkerligen sett Rudolf med röda mulen stått parkerad på sjukhusets röda tegeltak ;)

4 Karoline:

skriven

Åh, helt underbar och vill gärna vara med och tävla =)

Mitt bästa julminne är när jag fick min docka Malin, var inte stor men minns det väldigt väl ändå.

Mysig blogg du har =)

KRAM Karoline

5 Karoline:

skriven

Glömde skriva min adress =)

[email protected]

6 Lena :

skriven

kommer ihåg en jul för 100 år en när jag fick en talande barbie... vilken lycka :)

7 Anna i Qatar:

skriven

Åh härligt med julminne! Tyvärr kommer jag inte hem till Sverige detta året men ska försöka fixa till julstämningen här istället. Har bjudit in några indier från jobb faktiskt eftersom dom är hinduer och inte firar, så tänkte ha en svensk/indisk julafton. Förhoppningsvis blri det ett riktigt roligt julminne till nästa års tävling istället.. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: