1 Pinglan:

skriven

Höll du dig på vägen i morse? Glashalt på grusvägen som man inte såg. Vänlig man med stavar varnade mig. På en minut blev det snöstorm och nu är det julstämning ute, altanen sopad och snöskyffeln har fått en central plats på trappan igen. Men jösses vad träden lutar... STORMBYAR..... måste in och läsa på vädersajten.

Igår blev jag så glad att jag stått emot mina lustar för i tidningen kunde man läsa att en hamburgerkedjas kunder fått magsjuka efter besöket. Och jag som riktig laddat för en Burger King, inte bekräftat att det var BK men jag chansar inte... Jag gör pannbiff istället med mos och inlagd gurka. Blir du sugen nu? Hahaha och inga plastlådor utan här ska sparas på glasburkar.
Vet du, i Spanien när man går in i charken och köper pastej/pate och sånt får man det i en fin liten keramikskål, så skulle jag vilja ha det här också om inte annat att man skulle kunna välja det alternativet.

2 Linda aka Javamorsan:

skriven

Ja nu kom snön och yrde här vi som inte sett snö sen innan nyår!

3 Pinglan:

skriven

Kolla det här, för visst använder du vissa produkter som kan innehålla sånt här. Du får profilera dig och be om reningsbidrag ;)

http://www.naturskyddsforeningen.se/cocktail/

4 cecce:

skriven

Oooo...så skönt! Bilen är ett måste så det är alltid skönt när den får ok stämpeln:-)

Kramar Cecce

5 Pinglan:

skriven

Tror jag köper amoniak och DDT och allt annat som dödar. Känner inte för att tänka på naturskyddsföreningen mer....

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/se-parasitmasken-lamna-spindeln

Svar: Jag försökte att komma in på länken men det gick inte.
Cecilia Bäckström

6 Pinglan:

skriven

Har märkt detsamma under dagen men testa den här för den funka för ett par timmar sen

http://www.jonnyscave.se/vetenskap/se-parasitmasken-lamna-spindeln/

Svar: FYYY FAAAN VAD ÄCKLIGT!! Gubben höll på att svimma,hahahah!!
Cecilia Bäckström

7 Pinglan:

skriven

Fy sjutton alltså, det känns som om jag behöver ut i varma soliga öknen ett tag. Är det det här som skulle vara jordens undergång i december och kommer nu, ja tideräkningen stämmer ju inte för vi har lagt på några timmar så en försening i stil med SJ:s kanske gäller ;)

Nu fick man så dåligt samvete för vad man stoppat i ungarna också... hur som helst är de väldigt lugna och aktiva på en och samma gång så dom har väl klarat sig. Jag känner att katastroftänket håller mig i ett grepp :DDD
Vad jag gjort idag? Städat ut allt som har en strimma plast i sig och sista tomten..
Du har väl ridit och haft mysigt, blir så avundsjuk

http://www.corren.se/sverige/nya-larm-om-tungmetaller-i-barnmat-6278242-artikel.aspx

Svar: Jag funderar oxå på vad mina ungar fått i sig..hm! Japp,idag har jag ridit =D
Cecilia Bäckström

8 Pinglan:

skriven

Tänk bara vad som gömmer sig i importerade jänkare, typ Mustanger ;) Törs du lyfta på huven i vår?
Eller städa på Tullens lokaler Hhahaaha
Jag hade svimmat, dött och gjort som Jesus; återuppstått... Tänk bara jag som är skräckslagen och redan börjat snegla efter ormjävlarna nu måste jag spana och döda spindlar också. Tur jag ar avtal med Anticimex

Svar: Vilken tur att mustangen vart på svensk mark i några år nu...phu! Jag hade inte satt mig i den om vi importerat den själva innan den blivit besprutad med medel och stått i karantän..typ ;p
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: