Han är döv

Ove den gamle gubben är stendöv! Nog för att han hört dåligt ett tag, men nu hör han nästan ingenting. Så här låg han när jag kom hem idag.  Jag smäller igen dörren och går in i köket.  Grejar lite, öppnar kylen, viftar med en korv för att jag tänkte att det måste han ju vakna av.  Nepp, Så jag fortsätter att feja runt och tappar ett bestick.  DÅ tittar han upp lite med ena ögat och får syn på mig...grattis! Det är verkligen som ett pensionärshem här när vi pratar med honom. Det låter så här, OOOVEEE!! HÄÄÄÄR ÄÄÄÄR VIIII!!  NEEEJ!! INTE DÄÄÄÄR, HÄÄÄÄÄR!  Han hör väl bara ett mummel i sina öron.
Jaja, den gamle ska ut på en runda nu...
 
1 anette:

skriven

Naw det är inte lätt att bli gammal..... Kram Anette

2 Tina:

skriven

Hahaha going :)

3 Mariette:

skriven

Stackarn då... men han ser ju ut att ha det väldigt gott :)

4 Pinglish:

skriven

Slut på javat, hmmm tänker jag och slänger mig i bilen, som fortfarande har sommardäcken i skyffen,jag väljer ica som är nära och ganska folktomt en fredagförmiddag. Hem kommer jag 2000kr fattigare med tulpaner från interflora och massor av matkassar men vad jag inte har med är Zoega, tusan också, jag försöker med smoothies och glass och macka men inget smakar. Nu måste jag alltså ut i fredagshetsen och köa för ett par paket kaffe.... eller.... nä klarar mig nog inte tills imorogonbitti, sen var inte personalen trevlig på ica förutom en ung kvittrande tös.
Sol, kallt och blåsigt, hur länge har det blås nu? Känns som evigheter och så fundera jag på att ringa mäklaren och bli torpare på heltid igen... Ambivalent skulle det stå på mitt visitkort. Jag kan inte ens välja vad jag ska ha för skurmedel i hinken... Ja du förstår hur illa ställt det är, och det är bara fredag än :)

Svar: Allt utom kaffet fick du med dig och lite där till, hahaha! Här regnar det och luften är kvalmig. När kommer värmen då? Det undrar jag för jag fryser konstant. Däcken ja..mina ska på i morn och det blir väl dyrt antar jag. Pengar är inga problem att göra av med,haha! Mussen ska till plåtverkstan och få en bucka fixad. Det var visst nått som ramlade ner på huven från några avloppsrör i taket på garaget...tror att det var julgransfoten...ops! ;)
Men du..hade du tänkt att flytta igen..?
Cecilia Bäckström

5 cecce:

skriven

Men söt är han i alla fall:-) Inte lätt att bli gammal inte…:-)

Kram Cecce

6 kicki11:

skriven

Kram till både Ove och dej.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: