blå blå

Godkväll! Här sitter jag som en säck potatis, fingrar som ser ut som ginsengrötter och en fot som blev blå förut. Förstår inte varför jag får blåmärken bara sådär. Jag klev ur bilen och kände att det började göra ont under foten på "trampdynan" vid stortån. Sen gör det gör ont och det har svullnat upp och sen blev det blålila. Det är inte första gången som jag bara får blåmärken. Jag kan få på handen och benen. Det syns inget sen när dom gått bort som det gör med åderbrock men det ser förjävligt ut när jag har dom för dom blir svartblåa. Så under foten var nått nytt. =/
Nu ska jag halta ut med odjuret...han är piggare än mig!
 
 
1 Pinglish:

skriven

Blodpropp... visa läkaren för att vara säker

Svar: Dom har redan kollat det och tagit prover men det visade inget. Lite läskigt är det eftersom jag aldrig vet vart dom kommer. =/
Cecilia Bäckström

2 Lena:

skriven

låter om småproppar...du borde kolla upp dom

Svar: Jag har gjort det och dom säger att det inte är det och dom tog prover också för att kolla. Det visade inget.
Cecilia Bäckström

3 Pinglish:

skriven

Säker diagnos
Blodproppar, ventromboser, är ofta svåra att upptäcka. Det har varit omstritt i svensk sjukvård hur säker man kan vara på att hitta en ventrombos exempelvis vid ultraljudsundersökning av benet. Den nya vetenskapliga granskningen visar att en ultraljudsundersökning som även innefattar underbenet ger en lika säker diagnos som den vedertaget bästa metoden, röntgen av venerna med kontrastvätska - så kallad flebografi. I de flesta fall räcker därför ultraljud. Fördelarna är att metoden
varken kräver att man sticker i blodkärl eller använder kontrastmedel. Ett problem är dock att många av landets sjukhus saknar kompetens dygnet runt för att göra tillförlitliga ultraljudsundersökningar.

Svar: Jag ska gå till doktorn! Nåt fel är det ju
Cecilia Bäckström

4 Annika:

skriven

Låter inte bra att du får blåmärken sådär. Du måste verkligen kolla upp det. Var rädd om dig! Kram Annika

Svar: Jag ska göra det =) Kram
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: