lite uppdatering...

Sommar
Söndagstrött hele tin..
Den farliga men ack så vackra delen av kanalen i stan.
 
Söndagsfrullen
 
Jahapp, då är det snart midsommar då.  Vad ska vi göra, vi pensionärer som sitter som två uttorkade äppleskruttar. Jo det ska jag tala om att här blir det mat, dricka och tapetsering =D  Köpte mig en klänning på Gina som jag tänkte ha...när vi tapetserar. Lite fin får jag ju va. Så är det när inga ungar bor hemma men förhoppningsvis så kommer väl en av dem och sällskapar en stund.
 
Dags för surkärringen att gnälla av sig lite..
 
Det bor tiggare i våran fina skog och det där med att hålla rent vet inte dom vad det är. Deras specialitet är att skräpa ner och då menar jag s k r ä p a ner. Det ligger en hög med allt som dom släpat med till sina kojor och det ska tydligen ligga där och se illa ut. Jag har lärt mina barn att man slänger inte skräp på backen. Vi får böter om vi skräpar ner vi som bor här. Jag anser att orkar man släpa skiten uti skogen så orkar man fanimig att släpa tillbaka det man inte vill ha till det stället där det kom ifrån. Vad är skillnaden på dom och oss? Får dom böter? Nej! Får vi böter! Ja! Får vi tälta hej vilt vart vi vill? Nej? Och definitivt inte i ett naturvårdområde som dessa gör.
 
Detta är ett utdrag från Naturvårdsverket

Att tälta med ett par, tre tält under något dygn ingår i allemansrätten. Om ni däremot tältar i stora grupper med många tält behöver du be markägaren om lov. Då är risken för markskador och sanitära olägenheter större.

I nationalparker och naturreservat gäller särskilda regler som kan begränsa allemansrätten. I allmänhet är det inte tillåtet att tälta annat än på särskilt angivna platser. Det kan också vara tältförbud i hela området.

 

 

Det får bli ett samtal tror jag bestämt.....

Nog om detta!  Dags att krama kudden.

 
 
1 Lena:

skriven

Go Cilla go...;)

Svar: Hahahha!! =D
Cecilia Bäckström

2 Annika:

skriven

Härliga bilder. Och visst är det något visst med söndagsfrukostar?! Ha en fin kväll. Kram

3 Pinglish:

skriven

Haahhaha du är för skön!!!
Dra ut sorteringsbilder och ge dom några sopsäckar sen en karta så dom hittar till återvinningen... sen info-blad om löss, skabb, mask och allt annat du kan komma på, varför nte tala om hur farliga våra ormar är :D så det är bäst de byter plats.
Här satt en utanför lanthandeln och var snabbt framme med muggen men jag sa bara nej när han började med tre barn hemma i B. Tänkte att ett par bananer kan han ju få men informationen om att han varit inne och köpt bärs fick mig att låta bli, han hade ju ordentligt med kolhydrater och vätska i sig ;) Fasen idag sneglar jag på termobyxerna, jäklar vad kallt det är.
Midsommar blir kanske i V-ås eller hemma, har ingen lust med firande, nu surfar jag resor alltid ett friskhetstecken även om doktorn inte håller med mig om just det. Fasen till och med jordgubbarna är sura

Svar: Javisst och iphone under filten och spelar också. Det är tydligen fest i skogen varje kväll så så jäkla dåligt kan det ju inte va. Tiggaren här har slutat hälsa på oss när vi går förbi. Det som stör mig mest är att jag och töserna skänkte kläder till behövande barn i en sån där binge som står vid återvinningsstationerna. Nu springer en av dom runt i våra kläder. DET är inte ok för det anser jag vara stöld. Dom har fiskat upp påsarna från bingen =O Hahahha!! Bananer!! hahahahaha!
Cecilia Bäckström

4 Pinglish:

skriven

Du får ta en dagens tidning några dagar i rad och fotografera med tälten i bakgrunden som bevis och slänga på bordet hos polisen

Svar: Hahaha! Ja Dom gör ju inget mer än att kolla till dom så dom har det bra och att ingen trakasserar dom.
Cecilia Bäckström

5 Elfina ♥:

skriven

Farliga delen av kanalen? Är det mkt strömmar kanske? Alltså den voffsen!! Så fin.. Ledighet är det bästa! Hoppas din kommer snaaart!!

Svar: Ja det är jätteströmmar på ena sidan av kanalen. Längre fram är vattenfallet :)
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: