Först börjar jag med...

Bilen som stod utanför mitt garage kl 06.20. Vi skulle börja tidigare på jobbet för det var mycket att göra. Men det gick inte för det var ett pannben som hade ställt sin bil så jag inte kom ut. Jag ringer Securitas och kollar om dom kan komma- jag vet att dom är sirap och det skulle aldrig hända nån gång på kartan att dom är snabba. Menmen,jag kokar nu! Om det är nått som gör mig förbannad så är det när nått är i vägen för mig. Tiden går och klockan är 06.40. Häpp, jag backar ut min bil så att den står med röven så tätt det kan gå mot den andra bilen. Huven är i garaget och jag tutar och tuuuutar och tuuuuuuuutar i 10 minuter. Jojo, jag väcker hela gården men vem bryr sig! Jag tutar igen och sen tar jag ett varv och kollar läget i fönstren.
 
Där står en kärring och ser ut som nått katten släpat in. Jag viftar till arg som ett bi. Hon kommer ut...
Hon- Åh förlåt! Jag visste inte att bilen stod här.  (Ska man ha körkort då?)
Jag- FLYTTA BILEN!! Du har sett till att jag är sen till jobbet!!
Hon- Ursäkta jag hade glömt den...
Jag- Om du ställer din bil där en gång till sätter jag på draget på min bil och mosar din bil!
Sen smällde jag igen dörren...aparg!
 
Jag minns inte allt jag sa till henne..men..
...utanför mitt garage dagen efter stod den här och ett brev.Åsså vart jag skitgrinig för att det inte fanns en kruka...men den stod visst kvar i påsen..;)
 
Här ute på vischan har vi vart idag. Svetten rann och flygfän överallt. Det slutade med att jag visst retat upp några getingar över en dörr, så jag och Ricky fick springa till bilen och kasta in våra grejer. Dom blev så griniga!
Jaja, nu är det dags att knyta sig. Händer och fötter är svullna av värmen, suck!
 
1 Pinglish:

skriven

JAg hade ringt polisen :)
men det var ju gulligt med blomman men det ursäktar ju inte det hela. MAn kan ju vara på väg till allvarligare saker än jobbet. Nu går allstå ryktena om den arga kärringen med hund på gårdarna :D :D

Svar: Ja,jag kanske var på väg att dö! Jupp,jag är nog surast på gården förutom gamle Åke en våning ner =) Mitt uppdrag att ta över efter honom =DD
Cecilia Bäckström

2 Elfina ♥:

skriven

Ha ha ha! Men åhhh.. Modig du va som tutade länge och krävde att den skyldige kom till känna! Gulligt iaf att ge dej brev och blomma. Hoppas du blev förlåten på jobbet och att tanten aldrig gör om det! Trevlig helg


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: