Jahapp

 

Då var denna helgen över! Hua, jobb i morn och just nu känner jag bara för att vara ledig. Jag har fått fixat lite hemma..typ städat undan grejer som jag gått och tittat på ett tag. Det finns ju roligare saker att göra på sin ledighet än att städa för det gör jag ju hela dagarna ändå. Då får vi slåss med lite dammråttor emellanåt.
 
Vädret är jättekvalmigt, känns som åska i luften.Det skulle komma regn men åska kan väl kvitta. Jag har hängt tvätt ute...
 
 
 
 
1 Pinglish:

skriven

Jag fortsätter att sova sova sova, vad fasen är felet... Nu testade jag att dra till lanthandeln och köpamagnum och neverstopp och inte fasen hjälpte det att få mig piggare. Skulle kunna tryna några timmar till. Får ta det på sjukhuset på torsdag för nåt galet måste det vara.
Regnade ni bort igår eller klarade ni er? Så vilka översvämningar era trakter haft. Då önskar man att man bara hade vindsförråd. Får du fixa sådana uppdrag också när skiten stiger ur golvbrunnar... usch jag ryser. Vi har blandat väder men uppehåll men två dagar har det sett oroande ut på sjön och nu blev det kvalmigt, kanske åska på G. Måste fixa en målare som gör sista strykningen på huset men inte ens det orkar jag ta tag i. Nu ska du tänka till; kalkstensvitt hus och vittinge lertegel med aluminiumrännor och små alu-spottar på väggarna men vad ska jag ha för färg på lyktan över dubbeldörren? Svart - mörk mörkt röd eller alu...

Svar: Röd eller slitet militärgrön kanske...är det helvitt eller har du annan färg på fönstren?Jo nog regnade det alltid men jag har inte hört om några översvämningar här omkring...no no sån skit tar jag inte i hahaha!
Cecilia Bäckström

2 Pinglish:

skriven

Jag toppar eländet med att den brygga jag har i munnen, tack vare hästen, ville glappa så det blev tandis idag och snabbhättor inför sövningen. Då får inget vara löst och glappt :)
Fy fasen vad hände här näst????
Imorgon ska jag till kirurgen och får väl reda på mer om venen och operation. Ärligt så sneglade jag på reklamen om självgående gräsklippare men jag är mer sugen på den dammsugaren och lilla skurmobilen. Gräsklipparen har jag haft i villan och var väl inte så där jäkla nöjd, kanter och sånt får man ju ändå handklippa. Vilkert vackert väder vi haft idag, solen vet inte hur väl den vill... och det är bara början. Härligt

Svar: Men stackare, det händer grejer hela tiden. Dom där jäkla gräsklipparna kan ju skrämma skiten ur en,haha! Det är gött väder nu men det är inte lika gött att jobba. Svetten lackar! =)
Cecilia Bäckström

3 Pinglish:

skriven

Allt är helvitt, fönster dörrar och hus...
Den militärgröna varianten hade jag inte tänkt på det verkar lockande. Vet du var man kan hitta sådana?
Kl 22 igår kväll hade vi 27 grader i skuggan och så fläktade det lite, så himla gött men törsten blev inte avhjälpt. Idag har jag laddat med ica-pilsner utifallatt....
I början hade jag tänkt måla fönster mm i svagt svagt grågrön ton men kunde som vanligt inte bestämma mig så den gröna lampan lockar mer och mer. Tack för tipset

Svar: Här small åskan igår så huset skakade. Jävlar vad rädda vi blev. Det slog ner i stan i närheten av kanalen. Om du inte kan se länkarna jag klistrade in över här så har du sidan här..
http://www.lightinthebox.com
Cecilia Bäckström

4 Pinglish:

skriven

Den som heter Siri har jag dubbeldörr i vitt och det är dit jag behöver lampa

http://www.starcenter.se/produkter/kataloger/dorrar/starcenter_ytterd_2011.pdf

Svar: Kolla den här

http://www.lightinthebox.com/sv/utomhusvagglampa-1-ljus-classic-aluminium-glasmalning_p1233925.html


eller den här


http://www.lightinthebox.com/sv/utomhusvagglampa-2-ljus-classic-aluminium-glasmalning_p1233940.html
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: