odör

Vad ska jag göra?! Tvättmaskinen stinker ruttet. Jag har gjort rent allt som går att göra rent. Jag har kört den tom med klorin,  jag har köpt specialmedel på elgiganten som är till för odör och mögel. Inget funkar! Nu slängde jag i en sån rengöring som är till för diskmaskiner...funkade inte! VAD GÖR JAG NU?
 
 
 
1 Lena :

skriven

Testat ättika ???

2 Anonym:

skriven

Hallå i solskenet!
Jag läser dig allt men är dålig på att kommentera. Allt bra här, surfar på Hemnet när ormjäklarna syns, äter magnum i galet stort antal, de kostar bara en tia den här veckan på Ica. Hunden går på simrehab och jag masserar där emellan så nu är det bortskämdhetsvarning. Ja så kan det bli när örn eller orm skrämmer skiten ur hunden. Men så till ditt bekymmer... (som jag skyller på miljönissarna, du vet svaga tvättmedel, låg temp och lite vatten)

Testa det här:

Ta cirka 30 gram citronsyra i tvättmedelsfacket och kör maskinen tom på 90 grader. Kör sedan maskinen tom en gång till på 90 grader med vittvättmedel som innehåller TAED, typ Via. Detta rengör alla ytor inne i maskinen där vatten kommer åt.

Tror vitvinsvinäger funkar också om du inte har citronsyra. Och bikarbonat är en galet bra och billig produkt.

Den här metoden fungerar inte om maskinen har fått för stora mängder av mikroorganismer som växt till sig och skapat ett lager av så kallad biofilm inuti maskinen... miljönissarnas fel ;)

3 Anonym:

skriven

Jag igen,
Och så här gjorde nån annan
....kört sex tomma maskiner på vittvätt 90 grader med tre d i s k maskinstabletter i vardera....Hällde i sex liter hett vatten också innan start....

Men du kanske har en död råtta inne i elektroniken, under maskinen... hahahvärsta tänkbara

4 Jessica:

skriven

Prova ätika 👍. Inte många odörer som överlever de

5 Elfina ♥:

skriven

Usha!! Fasen vad svårt, jag vet inte. Känns som du gjort allt ;((


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: