Gnällo

Jag blir så trött av rött vin. Rött vin är inte gott heller...
 
En till som är trött!

Köpte en liten komatta på netto häromdagen. Jag är mycket nöjd med den.
 
 
Det händer inte så mycket här mer än jobb.  Vädret är tråkigt med blåst och lite regn. Jag hoppas på att det inte kommer mer snö för jag vill ha vår.
 
Suget efter mussen börjar komma lite småsmygande. Vi har inte kollat till den på ett tag så det är väl dags att göra det. Sist jag var nere och kollade så hade det läckt från rör i taket rätt på bilen. Det var en äcklig sörja som börjat fräta. Rören ska tas bort och då slipper vi oroa oss över det.
 
Ja det kan man undra. Den här rondellen är snarlik den som jag kör i väldigt ofta. Två filer och du ligger åt höger om du ska svänga höger, lätt som en plätt. MEN du kan fanimig inte ligga i innerfilen, alltså åt vänster i rondellen om du ska svänga till höger. Jag är bilen på bilden och jag kör och ska fortsätta runt till nästa höger. Blå pilen är puckot som ligger i innerfilen och som jag då antar ska fortsätta runt och ut i nästa höger...som jag!  Nä, puckot tutar på mig för denne ska svänga tvärs över och in till höger. Hur fan tänkte puckot där?! Jag ser det varje dag och varje gång är det nära en krock.  Hur svårt kan det vara?
 
 
Kategori: Gnällo
Taggar: Trollhättan rondeller

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: