Ännu surare


Och hur surt kan det bli? Avgasröret är bytt,men tydligen var det inte så rötet som en annan verkstadsgubbe sagt till mig. Men det var en annan sak som hängde ihop med röret som INTE var så fräscht..flexröret!! Volvo skulle ha 2300 spänn för ett sånt och to.m volvogubben undrade varför det var så dyrt. Nu ska jag se om jag kan hitta billigare nånstans här i världen...hm! MEN,det är det minsta problemet...ett annat problem är att MOTORLAMPAN LYSER och det får den inte göra på besiktningen. Nu vet vi kanske vad felet är,men ändå! Pengarna ska finnas oxå.

På vägen hem ringde jag gubben..

JAG-HALLÅ det luktar som bilen brinner!!
GUBBEN- Vadå brinner?
JAG-FAN det stinker bränt,ska det göra det när man bytt röret..eh!
GUBBEN-Jag vet inte
JAG-MEN FRÅGA NÅN AV DOM ANDRA GUBBARNA I BYSCHAN DÅ...NUUUU!!!
GUBBEN-Ja,det kan lukta lite bränt,haha!
JAG- Du lär väl se mig när jag åker förbi som en eldsvåda!
GUBBEN-Ja,jag gör väl det...du får väl stanna bilen och gå ur.
JAG-HEEJ DÅÅÅ!

            
1 Johanna:

skriven

Inte lätt när bilen krångalr.. Våran har krånglat jätte mycket.. :/



Sv; jo det var grymt jobbigt har fått bestående eksem påvänster arm pga tejpen...

2 Johanna:

skriven

Sv; näe men ellerhur! Vad skulle man göra utan bil liksom? Håller på att ta körkortet nu och ska köpa en liten polo hade jag tänkt ;)

3 Bella Davis:

skriven

tack så mycket :) Har du haften bra helg :)? kram

4 Linda aka Javamorsan:

skriven

Ibland är jag faktiskt rätt glad att jag varken har körkort eller bil måste jag erkänna!!



Hoppas du hittar billigare och att lampan släcker sig innan besiktningen!

5 Lena:

skriven

det brukar osa lite när man sätter dit nya grejer...men jag blir oxå lite nojjig... ;)

6 Malin:

skriven

Bilar ska funka, så är det bara! Punkt, slut, inte kosta pengar, inte krångla...

Kram

7 Helena !:

skriven

Hej!

Hoppas du får ordning på bilen, har också problem med bilen. (volvo) Har en läka i svetsningen mellan rör och katasylatorn, och motorlampan lyser.Har inte bästemt mig för hur jag ska lösa det. Men ett tips till dig, företaget skruvat på nätet har bra priser,


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: