Branden

Igår kväll började det brinna i ett hyreshus med 12 studentlägenheter på en gård intill oss. Branden gick inte att släcka pga av att dom inte kunde lokalisera vart den kom ifrån. Det brann under taket någonstan och en lgh var redan utbränd. Inatt blossade det upp och huset gick inte att rädda. 

  

Nu är det bara en stor hög kvar av huset. Hyresgästerna som förlorat sitt hem letar efter sina saker. Tragiskt att behöva vara med om något sånt här. 

 

Dom här studenthusen byggdes på väldigt kort tid. Fuskbygge kallar jag det och alla andra som såg hur det byggdes. Ett elfel sägs ligga bakom. Ett elfel som gick genom alla lgh...

TTELA
1 Pinglan:

skriven

Hörde precis att branden spred sig under huset i luftspalter som brandingengören inte visste fanns i byggnationen...Och så några ungar som inte har hemförsäkring... men vad fasen löär dom sig på hemkunskapen i 9:an... och att inte föräldrarna tjötar lite... Mewn fy vad hemsk och man har svårt att sova när det är så nära... och lukten... vilken tur att ingen gick åt

2 Cilla:

skriven

ja fyfasen vad dom höll på igår. Jag stod och tittade när dom var på taket och sågade som idioter.inte konstigt att dom inte hittade vart det kom ifrån.Det är nog mycket dom inte vet om det bygget. Vi hade iaf tur att vinden låg åt andra hållet,så vi slapp röken.

3 Isabelle:

skriven

usch vad hemskt!

4 Lena:

skriven

Usch ... så hemskt... inget ja skulle vilja vara med om... :(

5 josse:

skriven

uschh så hemsk!!

kolla gärna in min blogg:)



kram josse

6 Justlikeacat:

skriven

Ja fy vad tråkigt! Tänk alla foton och alla anteckningar och allt man har som man inte kan ersätta. Så synd!

7 Carina:

skriven

Fy vad hemskt!

8 Pinglan:

skriven

Ja du ligger väl och raggar runt torget... när är det norrmännen drar in i Strömstad, runt påsk va??? :)

9 Cilla:

skriven

Pinglan:

Japp,det har blitt några varv idag,hahaha! FAN vad gött drag det är i den,hehe! Ja jag tror att det är då,men vi tänkte åka till elmia om vi orkar. =)

10 Pinglan:

skriven

Gör det, söndagen brukar vara bäst men fy fan vad dåliga parkeringar dom har på gärdet... ta in på Scandic en natt vetja.. lyxa lite och slipp alla fulla småungar.... kul att kolla alla stora monstertruckar och hojarna då... i veckan hade jag en kille här och monterade och han är enda svenka firma som sätter ihop amerikanska shopers... fråga mig inte vad eller hur men riktig hojkille var det när ha inte satte ihop filter till vattnet... men nu blev jag också sugen på Jönköping ju... men min bil är så skitig;)

11 Cilla:

skriven

Då får du tvätta din bil =D

Vi får se om vi åker och åker vi vet jag inte vilken dag. Mina ungar ska dit och kolla på lördagen. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: