Ett jävla år...

..kommer det att bli men jag ska nog fixa detta. 2013 är ett otursår och det har jag blitt varse om. Jag ska tänka positiv hela året och jag ska ha ett leénde på läpparna hela året för jag är inte den som ger mig i första taget. Så jag hoppas på att nästa år blir ett bättre år...iaf för mig.
 
Men men, snön vräker ner nu och det får la änna va ett slut på snöandet nu. Jag hade ställt in mig på våren och lite varmare ute men inte då. Jaja,den kommer vad det lider...
Sen går posten utan frimärke har jag upptäckt ;)
 
1 Pinglan:

skriven

Japp 2013 blir vår undergång
Jag skyller på Reinfeldt och Borg,
de lever i sin bubbla och saknar helt
förmåga att se utanför sitt och in i andras
vardag. Snittar och champagne vet de smaken
på men fadd soppa kokad på spik och svångrem
har de ingen aning om. De skulle behöva titta
på Historieätarna som illustrerade klassamhällets
menyer på ett bra sätt. Herrarna skulle inte klara två dagar i mitt torp.

Och vet du vad jag stör mig på? Jo, RUT ich ROT låter jättebra om man tjänar över en viss nivå. De med små inkomster KAN INTE få bidraget för de betalar inte tillräckligt med skatt...
Orättvist, det ska gälla från första skattekronan. Men hur många vet om detta och ingen informerar eller ställer intervjufrågan. Det säger ju rätt mycket om att fler än politiker vill ha bidraget kvar som det nu är utformat.

Jäkla skitår men 2014 år det val igen och måtte de som är arbetslösa, varslade och halvtidsarbetande förstå vilka/vilket parti som stödjer deras situation. Och stackars alla som kör egen firma och skla betala skyhög skatt, talar de om det när de startar upp sina bilag eller kommer det också som ett brev på posten från skatteverket... Usch!!!

Förlåt men jag kände bara att jag var tvungen att häöva ur mig. Så nu mår jag bättre igen :DDD Tack

Svar: Ja fyfan jag håller bara med och jag är egen och det är bannemig inte lätt. Så nu ska jag ut och slåss så knogarna kroknar! ;)
Cecilia Bäckström

2 Lena :

skriven

Men Cilla året har ju bara börjat.... :)

3 Linda aka Javamorsan:

skriven

Jag har bestämt mig för att 2013 blir ett bra år. Punkt! Oavsett kommer jag göra som jag alltid gör. Ler mest hela tiden och ser glad ut!

Ha en fin dag nu Kram

4 Pinglan:

skriven

Ja, nu står bilen där med batteriladdare igen !!!!!
Ingen vet vad felet är, startade direkt efter 2v stillestånd, får gå på tomgång, stänger av ca 1tim och när jag ska flytta bilen så klickar det bara...
Hade den inte startat alls hade jag kunnat ta det men på det här viset... fattar nada

Råttor som käkat kablar??? Ge mig tips för på märkesverkstaden kliar de sig också i huvudet.
Kanske dags att skynda på bilbytet.

Vilken tur jag inte drog till affären, då hade jag stått där med lång näsa. Nu får jag göra slut på glöggen tills kaffet är inhandlat och majonäs på mackan istället för bregott...Passar bra att stjärnan lyser i fönstret:D

HAhaaa ska passa på att frosta av frysen när jag ändå sitter där jag sitter. Bonden har dunderplogat alla våra småvägar så nu finns det promenadrundor för hundarna. God Jul på dig

Svar: Det kanske inte är batteriet. Startmotorn,bensinpumpen. Testa startgas när den gör så igen. Gubbens bil började krångla och vi trodde att det var batteriet och köpte ett nytt men det funkade inte och det visade sig att det var bensinpumpen. Glapp i startspärren? =S
Cecilia Bäckström

5 Pinglan:

skriven

Bara batteriet laddas så funkar allt igen...
Är inne på om det rinner snö/vatten vid handtagen på dörrarna så att det blir isigt och jag har knackat där hela tiden utifall... MEN detsamma har hänt på sommaren så tror inte på det utan det tjuvar någonstans som inte visaas på instrumentpanelen...
Jag har blivit galen och kollar hela tiden flera gånger per dag...
Det blir verkstaden och lånebil på försäkringen
Med lite glögg i kroppen blir man inte så snål :D

Svar: Fan vad knepigt! till slut måste dom ju hitta nått fel.
Cecilia Bäckström

6 Pinglan:

skriven

http://bytbil.com/nyheter/kvsjskyg?utm_shelby-gt500&%23xtor=AD-500-[bytbil]-[]-[mittspalt]-[aftonbladet]-[]-[]

Svar: WOOOAAOOW SÄGER JAG BARA!!!!
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: