Getingjakt

Jodå, det kryllar av dom nu. Stora feta randiga otäcka saker som letar sig in för att förpesta min tillvaro.
Helt plötsligt är den borta...hm...kanske har den flugit ut igen, hoppas! Men näpp surru, då då gör den en loop och riktar in siktet på mig. Jag är stor, du är liten och ändå springer jag som en helidiot ut från rummet. Jag har glömt att jag har flugsmällan. Öppnar dörren och tittar in. Det är tyst, inget surr! Nu kan jag gå in...men ack vad jag bedrog mig. Gör ett viftande med smällaren och där är den borta.
Sjukt löjligt att vara rädd för en geting men det gör så förbannat ont när dom sticks.
 
Dagens väder har vart helt ok. Nu på kvällen har det börjat regna och det kunde visst bli åska. Jag tycker det är ganska så mysigt när det åskar. Att sitta på balkongen är en favorit.
 
 
1 Pinglan:

skriven

Anticimex bokat till fredag då jäklar ska getingarna på altanen dö!!! Bona ska sprutas från alla håll som går.
Ösregn i två dagar blandat med åska, man får inget gjort mer än att tömma glass och godisskålarna.
Bilen underkänd på besiktningen idag, bromsservon ur funktion och rostiga bromsskivor bak... Nu blir jag helt pank efter nästa veckas verkstad.
Snart har jag kostat pån den så mycket att det inte lönar sig att byta...

Svar: Verkstan ja...surt! Min bil ska in till verkstan om en veckan. Motorn bara stannade när jag körde och det gick knappt att styra helvetet...panik! Tenningen var på och allt såg ut som vanligt förutom att det var knäppstyst. Stängde av tenningen och skulle starta men det var tyst. Inte ens startmotorn gjorde nått ljud ifrån sig. Bärgare tänkte jag men efter 10 min så gick fanskapet igång igen och var som vanlig. =/ Pank var det ja, hahaha! =D
Cecilia Bäckström

2 Lena :

skriven

jag gillar att sitta på altanen och kolla när det åskar och blixtar...dömysigt :)

Svar: Visst är det de =)
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: