Imse Vimse Spindel


Tur att man inte är en spindelmamma som måste hålla kolla på alla dom här ungarna ;)  Dom var så små så små och det kryllade av dom. Tur att det inte är min balkong dom bor på!
 
I morn är det fredag gott folk och det ska bli förjeävla gött! Fredag är bästa dagen på hela veckan.
 
Odjuret vet vad klockan är och står här och gnäller som en besatt. Han är 12år och fortfarande lika pigg...och gnällig ;)
 
 
1 Elfina ♥:

skriven

Oh fy! Läskigt!!! Gillar inte läskiga småkryp! Heja fredagsmys, hurra!!!

2 Pinglish:

skriven

din sida kajkar ur så jag kunde inte skriva klart och kom det in någon kommentar? I så fall forts:
Jag har testat nya tuggtabletten för fästingar/loppor så man slipper Frontlines droppar i nacken på hunden. Smidigt, gott tyckte hon och de kan bada och ha sig utan att man behöver fylla på. Den håller i 12v så det blir ju billigare också...
Jag är bara positiv så testa den, på recept visserligen men vi är så nöjda hunden och jag :)

Svar: Det kom bara detta som du skrev.Aha, det var ju bra. Jag behöver inget skydd på Ove för dom gillar inte honom, eller dom gillar inte shar pei. Dom har en kletig "vätska" i huden som gör att fästingarna inte får något blod så dom torkar ut istället. Men jag vet andra som behöver och då kan jag rekomendera det till dom =)
Cecilia Bäckström

3 Pinglish:

skriven

Jag skrev bara att spindlar, getingar och älgflugor gjorde att jag smällde igen altandörrem och efter att ha småstädat så blev det dusch och ryggläge i nybäddad säng med ett zappande mellan hockey och cityakuten. Jag såg inget av det, somnade gott i tre timmar. Sicket söndagsmys men det gjorde både själ och samvete gott. När jag vaknade vid sjutiden ösregnade det och hunden tog en snabb kvällsrunda efter husväggen, tackar jag för så nu ligger jag här och zappar igen och kallentofts bok pockar på uppmärksamhet, ja de kanske gör nytta i natt.
Bravecto heter fästingtabletten

Svar: Ja fyfasen för älgflugor! Jag grinar verkligen som ett litet barn om jag får en sån på mig. Det kom en rejäl skur här. Men nu har det lugnat sig lite. Kvavt är det men gött!
Nu ska jag kika in till hm en sväng och se om dom har nått roligt =D
Natti
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: