På landet i ingenstans

Hur lååååång kan jag bli..
 
Ja, i ingenstans har vi vart idag men väldigt mysigt och gött med lite skogsluft. Det var här vi var i vintras när vi fastnade med bilen i snön. Men nu var det grönt och skönt. Hundar sprang fritt och katten solade sig. Det är då man vill bo i hus. Bara att kunna öppna dörren och ha en hel gräsmatta framför sig är ju guld. Nä, här öppnar vi balkongdörren och knökar oss ut, lugn o fin, alla på en gång! Jag får väl vara nöjd för det lilla.
 
Nu ska jag iaf fixa soffan som jag skulle gjort hela dagen idag...
 
 
1 Pinglish:

skriven

Jaaaa äntligen!!!!
Telia och jag har inte samma takt längre men nu är det inkopplat så jag kan surfa runt lite här på landet någonstans och du bklev först.
fy fasiken vad gött det är att vara tillbaka i torpet. Den där gräsmattan du skrev om när man bara öppnar dörren, ja den har jag hunnit klippa tvågånger redan, fästingarna jagar jag och ormspaden är framhängd. Alltså är allt i sin ordning igen enligt de avlägsna grannarna.
Solbränna har jag hunnit få på de delar som inte varit skyddsklädda. Och gladast av oss alla är hunden, jäklar vad det ska markeras revir och hennes fling räven han dröjde inte länge innan han strök förbi husknuten och lyfte på benet vid grindstolpen. Vi ska beställa nya fästingtabletten av veterinären, Bravecto tuggtablett som är mycket bättre än Frontline mm.
Nu är det alltså en jäkla press på mig att bestämma golv och kök och fixa en målare innan semestrarna, eller efter vad fasen gör det man är ju ute hela tiden.
Jäkla regnande idag, man blev liksom bortskämd av värmen senaste veckan. Men det gör inget för jag njuter ända in i märgen när jag tittar ut över sjön, bryggan som behöver en makeover och så rådjuret som fortfarande är rund om magen.
Ja du hör hur euforisk jag blev av två veckor i torpet, hur ska det bli när jag bosätter mig här permanent? Jag kanske gör som marias son; går på vattnet :) Jag slänger en blick på vita hörnsoffan, hunden vill inte men jag vill... byta alltså. Jag lovar tala om när jag bestämt mig / vVårrusiga Pinglan

Svar: Härligt att höra att allt är i sin ordning igen,hahaha! Ja du måste säga till om soffan .Jag vill också ha en gräsmatta...=)
Cecilia Bäckström


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: